‘Lang leve de Lente’-kalender

Vergeten zijn de hagelstenen die een week geleden nog op onze hoofden kletterden. Het is Li-La-Lente! Tijd om op het bankje voor het huis te ontbijten, in het park te liggen en heel veel sproeten te kweken. En mijn neus te verbranden (check). Omdat we het ons als Generatie ‘Fear of missing out’ natuurlijk niet kunnen veroorloven op onze luie billen op het gras te blijven rondhangen  – alleen lang genoeg tot de selfie geschoten is – presenteer ik je de eerste KouweKleren-kalender. Er is namelijk heel veel te beleven met een eerlijk tintje de komende tijd.
FB_post3_FairtradechallengeBeeld: Fair Trade Challenge

7-15 mei: Fair Trade Coffee challenge
Coffee makes the world go round, kunnen we best stellen. En voor jij van je levensreddende bakje kunt beginnen, zijn jouw bonen waarschijnlijk ook de halve wereld al over gereisd. Voor al die moeite mag je toch hopen dat even nagedacht is over de mens en milieu achter je favoriete brouwsel. De uitdaging?  Zoveel mogelijk fair trade bakkies achteroverslaan. Met z’n allen, wereldwijd. Op de website kun je  aangeven hoeveel bakjes eerlijke pleur jij komende week achter de kiezen hebt en ook vrienden uitdagen hun koffie eens onder de loep te nemen. KouweKleren is niet verantwoordelijk voor niet meer dichtvallende oogleden.

11-15 mei: The Mad Rush – Fashion Experience Amsterdam
Volgende week kun je in de Amsterdamse Kalverstraat ontdekken hoe je kleding eigenlijk gemaakt wordt. Durf jij het aan? Ik zelf bijna niet, maar ik ga zéker langs. Je vind de pop-up store op nummer 101.

Zondag 14 mei: Fair Fashion Festival Groningen
Reis deze zondag af naar Het Paleis in Groningen voor het eerste Fair Fashion Festival daar. Je kunt er zelf een shirt ontwerpen, stijladvies krijgen, mooie merken shoppen op de markt, je vergapen aan de verschillende modeshows of lekker luisteren naar mensen met heel veel verstand van eerlijke kleren. De toegang en lezingen zijn gratis, voor de workshops wordt een kleine bijdrage gevraagd.

Donderdag 19 mei & 16 juni: Lezingenreeks ‘Aan tafel’ Amsterdam
Duik in de wereld van ons voedsel door aan te schuiven bij de lezingenreeks van
19 Mei gaat het over die wirwar van keurmerken die je op je verpakkingen vindt. De 16e worden supermarkten wordt het thema ‘supermarkten’ voor je uitgespit. Voor 7,50 euro kun je erbij zijn in de duurzame broedplaats De Ceuvel in Noord.

Donderdag 26 mei: Nationale ‘Fiets naar je werk’-dag
Ik heb makkelijk praten, want mijn bijbaan zit bij me in de straat. Maar ben jij een bikkel die een sportieve uitdaging niet schuwt? Pak dan deze donderdag je fiets eens naar je werk. Scheelt een ronde hamster spelen op een sportschooltredmolen en misschien kweek je vast een kleurtje op je bleke kantoorkoppie.

Trashtival 2015Beeld: Trashtival Noordwijk

Zaterdag 28 mei: Trashtival Noordwijk
In Noordwijk kun je terecht voor een kofferbaksale. Duik in andermans trash en vis er jouw treasures tussenuit. Met muziek, drankjes en lekker eten om het af te maken. De toegang is 2 euro (en gratis onder de tien).

Zondag 12 juni: VNTG Kilo Sale Leiden
De gloednieuwe winkel VNTG in Leiden (een artikel volgt snel!) luidt de zomer goed in met een kilo-sale in Gebr. De Nobel. Hier shop jij een zonnige garderobe bij elkaar onder het genot van zomerse deuntjes. Alleen voor het aangekondigde ‘vintage kleren zwemmen’ zou je dit al niet willen missen. Voor 5 euro ben je binnen en de kleding kost 15 euro per kilo.

Dus…schrijf wat je aanspreekt als de wiedeweerga in je agenda en misschien kom ik je wel ergens tegen!

7 thoughts on “‘Lang leve de Lente’-kalender

    • KouweKleren

      Nu kwam ik vorige week toevallig het Fair Fashion Fest in Gent tegen. Nog even wachten tot september, maar dan heb je ook iets erg leuks denk ik. Misschien zak ik tegen die tijd wel af naar het zuiden!

      Like

  1. vintageandbeauty

    Super handig lijstje heb je gemaakt! ‘helaas’ben ik volgende week op vakantie maar als ik terug ben dan zou ik graag naar de kofferbak verkoop willen. Heb namelijk nog zoveel spullen die een nieuwe eigenaar zoeken. Zonde! Hopelijk is er ook 1 in de buurt van Groningen.

    Like

Geef een reactie

